Farmorbritt

Alla inlägg under januari 2015

Av farmorbritt - 11 januari 2015 19:08


Denna boken har jag läst ur i går. Den handlade om en kvinna som heter Leinne hon var sjukhuspastor. Hon skrev om de barn och ungdomar hur dom kände att dom var på väg att dö eller pratade om döden. Det var flera personer som var med i den jag tror ca 12 personer. Mycket tanke och sorgligt.


Betyg @ @ @ 

 

Av farmorbritt - 11 januari 2015 00:50

 


Bilden hittade på internet.


Den boken är sanna berättelse.


Det handlade om en liten pojke som heter Colin. Han blev så sjuk och skulle opereras men han "dog" under operationsbordet och fick träffa Jesus och sin morfar mfl i himlen.


Han berättade för sina föräldrar om Himlen han berättade inte allt på en gång utan då o då. Colins pappa är pastor. Han trodde inte på honom från början.

Han sa till sin pappa att jag har träffat Moffa och han hälsar dej. Han blev chockade.

Pappa visade honom en bild på Morfar men han tittade nä det var inte han. Då bad han sin mamma (mormor) att få en bild när han var ung.

Då fick han den o visade Colin han glodde på bilden länge. Ja det stämmer det är Moffa. 


En del var rolig som jag skrattade för han var så rolig när han pratade. 


Jag ska inte berätta detaljer. ni får läsa själv.


Betyg @ @ @ @

 

Av farmorbritt - 11 januari 2015 00:38


Den bilden hittade jag på internet.


Jag läste den när vi var på Gran Canaria. Den är sanna berättelse. Det handlade om en kille som har bott i fängelseläger i hela hans liv som hans föräldrar fick straff då han var född där.


Han visste ingenting om utanför läger. En dag fick han höra när hans bror har planering att fly liksom sin mamma då han har meddelat de ledarna på läger. Hans mamma o brorsan blev skjuten av dom pga rymningsförsök.

Han har inte bra kontakt med sina föräldrar.


Han var med i isolering m.m


En dag kom en man som han fick straff han fick veta mycket om utanför läger så den mannen vill fly från läger då flydde dom tillsammans men tyvärr den mannen dog som han fick ström då killen kämpade sitt liv.


Jag ska inte berätta utan ni får läsa själv om ni vill.


 Betyg @ @ @

Av farmorbritt - 2 januari 2015 21:44

Idag är det sämre hos de dementa. Jag accepterar inte att dom gör så där. Blir så arg när jag läste den.

Stackars damen och anhöriga.


Kolla: 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20100676.ab

Skapa flashcards